Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. Głośnik
B. Mikrofon
C. Wzmacniacz
D. Equalizer
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Gdzie w torze sygnałowym, pomiędzy nagłaśnianym instrumentem a konsoletą mikserską FOH, powinien być umieszczony symetryzator sygnału tego instrumentu?
A. Jak najbliżej konsolety mikserskiej
B. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej
C. W każdym miejscu
D. Jak najbliżej instrumentu
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się parametr kompresora, który określa próg jego aktywacji?
A. RELEASE
B. ATTACK
C. GAIN
D. THRESHOLD
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon
A. Rode NTK
B. Shure Beta 52
C. Shure SM 57
D. Neumann U87
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?
A. Użycie głośników o niskiej mocy.
B. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
C. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?
A. HI
B. LOW
C. MID
D. SUB
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z Aux po tłumiku.
B. z podgrup.
C. z Aux przed tłumikiem.
D. z gniazda insert.
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie
A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
D. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru
A. Feedback
B. Diffusion
C. Decay Time
D. Early Reflection
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest
A. do kompresji sygnałów głosowych
B. do podniesienia dynamiki werbla
C. do korekcji dźwięku
D. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
B. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
D. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót DI-Box?
A. Direct Box
B. Direct Insert Box
C. Discrete Inject Box
D. Directional Inject Box
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?
A. w wykazie treści
B. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
C. w opisie technicznym
D. w schemacie blokowym
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
B. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
C. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
D. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?
A. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
B. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
C. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
D. Zwiększyć poziom głośności głośników
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?
A. 10
B. 1
C. 100
D. 0,1
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?
A. Bezpośrednio do złącza Line TRS
B. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
C. Do złącza AUX IN
D. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?
A. Powyżej 12 sekund
B. Od 1 do 2 sekund
C. Od 3 do 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako
A. Shield
B. Tip
C. Ring
D. Sleeve
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?
A. Z tyłu sceny, poza nią
B. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
C. Na widowni, w osi przed sceną
D. Z boku sceny
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Ile monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy zastosować do stworzenia czterodrożnego, stereofonicznego systemu audio?
A. 6
B. 2
C. 8
D. 4
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
Czym zajmuje się bramka szumów?
A. korekcją sygnału "bramkowanego"
B. zmniejszeniem przesłuchów
C. zmniejszeniem dynamiki
D. ograniczeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
Stopień tłumienia sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*6 dB na oktawę
B. n*4 dB na oktawę
C. n*12 dB na oktawę
D. n*2 dB na oktawę
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Jaki kolor diody LED wskazuje na przesterowanie sygnału w torze miksera?
A. Czerwony
B. Złoty
C. Zielony
D. Błękitny
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera
A. nagłowny przewodowy
B. lavalier przewodowy
C. przewodowy shotgun
D. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?
A. Instrumentalnym - gitarowym
B. Głośnikowym
C. Mikrofonowym
D. Procesorowym - do podłączenia kompresora
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Wskazanie 100 W RMS na etykiecie głośników odnosi się do mocy
A. minimalnej
B. maksymalnej
C. średniej
D. skutecznej
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?
A. Early Reflection
B. Diffusion
C. Feedback
D. Density
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?
A. EIS
B. PTA
C. AES
D. IEM
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?
A. Statywowe
B. Lavalier
C. Kontaktowe
D. Handheld
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. wyjściem z miksera i procesorem efektów
B. mikrofonem i D-Box'em
C. mikrofonem i mikserem
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Które z podanych oznaczeń nie jest związane z procesorem dynamiki w mikserze audio?
A. GATE
B. COMP
C. PFL
D. RATIO
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?
A. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
B. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
C. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
D. Zwiększenie głośności całego miksu
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?
A. V
B. Ω
C. W
D. A
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?
A. linia basowa
B. linie monitorowe na scenie
C. główne nagłośnienie dla widowni
D. linie opóźnienia
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje
A. aktywację stanu uśpienia urządzenia
B. odłączenie zasilania urządzenia
C. dezaktywację urządzenia
D. ominięcie układu obróbki sygnału
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem
A. duży "Jack"
B. XLR
C. XLR
D. RCA
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?
A. wyjścia Aux Pre Fader
B. gniazdo Insert
C. wyjścia Direct Out
D. wyjścia Aux Post Fader
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
"Overhead" to termin odnoszący się do
A. nagłośnienia publiczności "z góry"
B. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
C. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
D. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?
A. KNEE
B. DENSITY
C. REVTIME
D. RATE